KEP Kayıtlı Elektronik Posta

KEP Kayıtlı Elektronik Posta

KEP, elektronik posta yoluyla, yasal olarak geçerli ve teknik olarak güvenli bir şekilde belge ve bilgi paylaşımı gerçekleştirilebilen ve bu işlemlerle ilgili kesin delil sağlayan tek araçtır.

KEP sisteminde gönderi ile ilgili aşağıdaki deliller oluşturulur ve 20 yıl süreyle saklanır: 

  • Gönderi zamanı
  • Gönderici ve alıcı kimlikleri
  • Teslim edilme zamanı
  • Okunma zamanı
  • İçeriğin bütünlüğü

Kayıtlı elektronik posta (KEP), iletilen e-postaların içeriğinin ve zamanın değiştirilemediği, gönderici ve alıcı kimliklerinin belli olduğu, e-posta’nın karşı tarafa iletilip iletilmediğini teyit eden, hukuki geçerliliği olan güvenli bir elektronik posta hizmetidir.

Veri Bütünlüğü

Bir e-postanın ekleriyle birlikte, e-imza ve zaman damgası kullanılarak, iletildiğini ve içeriğinin başkaları tarafından değiştirilmediğini,

Kimlik Doğrulama

Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) güvenli e-posta hizmetidir. KEP sisteminde elektronik imza kullanımı kişinin kendisi olduğunu garanti eder.

İnkar Edilemezlik

Gönderim, teslim ve okunma zamanı zaman damgası ile KEP sisteminde kayıt altına alınır ve değiştirilemez. Gönderiniz alıcı tarafından okunmasa bile 24 saat sonunda okundu kabul edilir.

Delil Sağlama

İletilere ilişkin gönderici, alıcı, iletim zamanı gibi bilgileri saklamayı ve taraflara ulaştırmayı “garanti” altına almaktadır.

KEP Sisteminin Sağladıkları;

KEP kişiler ve kurumlar arasında resmi ve hukuken geçerliliği olan klasik kanallar üzerinden gerçekleştirilen iletişimi elektronik ortama taşıyarak;

  • Gönderi, depolama ve diğer lojistik giderlerinde azalma,
  • Kullanım kolaylığı,
  • Hızlı ve lokasyon bağımsız iletişim imkanı,
  • İş süreçlerinde verimlilik artışı,
  • Takip kolaylığı,
  • Çevrenin korunmasına katkı sağlamaktadır.

KEP KULLANIM ALANLARI

  • Resmi, özel ve ticari her türlü belge ve yazı• Kamu Kurumları arasında ve kurum içi yazışmalar
  • Kurumlar, şirketler ve şahıslar arasında yazışmalar
  • Beyanname
  • Tebligat / Bildirim / Başvuru
  • İhtar / İhbar / Teyit / Dilekçe
  • İştirak Taahhütnamesi• Abonelik / Üyelik
  • Elektronik Fatura
  • Duyuru / Dilekçe / Ödeme Emri
  • Banka Hesap Ekstreleri / K. Kartı Ekstreleri
  • Sipariş / Sipariş Onay
  • Sözleşme / Teklif / Kira Kontratı
  • Sigorta İşlemleri
  • Fatura / Mutabakat / dekont / Makbuz
  • Kredi Başvuruları
  • Bordro / İzin formları
  • İhale Teklifleri/KİK-EKAP İşlemleri
  • Müşteri Bilgilendirme / Mutabakat / İtiraz
  • Telif Hakkı / Çağrı