e-Fatura

e-Fatura

Türkiye’de 397 sıra no.lu VUK tebliği ile hayata geçirilen ve 5 Mart 2010 tarihinden itibaren uygulamada olan e-fatura, veri format ve standardı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından belirlenen, VUK gereği bir faturada yer alması gereken bilgilerin içerisinde yer aldığı, satıcı ve alıcı arasındaki iletiminin merkezi bir platform (GİB) üzerinden gerçekleştirildiği elektronik bir belgedir.

E-fatura yeni bir belge türü olmayıp, kâğıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahiptir. Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yönetilen e-fatura uygulamasında amaç tek format ve standarda göre satıcı ve alıcı arasında güvenli, zaman ve maliyet tasarrufu sağlayan bir sistem oluşturmaktır. Bunun için yurt dışı uygulamalar incelenerek başarıya ulaşmış e-fatura işleyişleri dikkate alınmış ve Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından açık kaynak bir standart olan XML tabanlı ticari hayatın tüm süreçlerini içerecek şekilde etiketlemelere sahip olan uluslararası bir standart olan UBL-TR benimsenmiştir.

PARK e-Fatura ürünü ile mükellefler e-Faturalarını Gelir İdaresi Başkanlığı’na ve müşterilerine güvenle ulaştırabilmektedir.

e-İmza

ELEKTRONİK İMZA (E-İMZA) 
5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu'na göre E-imza;
"Başka bir elektronik veriye eklenen veya başka bir elektronik veriyle mantıksal bağlantısı bulunan ve kimlik doğrulama amacıyla kullanılan elektronik veriyi ifade eder."

  • E-imza, ıslak imza ile aynı hukuki geçerliliğe sahiptir
  • E-imza, elektronik işlemlerde gönderilen bilginin yolda değişmediğini, gönderen kişiye ait olduğunu ve inkar edilemeyeceğini garantiler.
  • E-imza elektronik ortamda gerçekleşen işlemlerde kişilerin kimlik bilgilerinin doğruluğunu garantiler.
  • E-imza gerçek kişiler adına oluşturulur. Kurum adına e-imza oluşturulamaz.
    E-imzanın Getirdikleri;
    Kimlik Doğrulama
  • Bütünlük
  • İnkar Edilmezlik

Elektronik İmza Kullanım Alanları
Elektronik imza kullanım alanı açısından oldukça geniş bir yelpazeye sahiptir. 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu'nda belirtilen istisna süreçler haricinde ıslak imza ile yapılan her işlem için kullanılabilir.

Kanun, 5. maddesinde, güvenli elektronik imzanın elle atılan imza ile aynı hukuki sonucu doğuracağını düzenlemiştir. Ancak, maddenin devamında bu kuralın istisnası olarak, kanunların resmi şekle veya özel bir merasime tâbi tuttuğu hukuki işlemler ile teminat sözleşmelerinin güvenli elektronik imza ile gerçekleştirilemeyeceği hükme bağlanmıştır.

  • E-devlet uygulamalarında ve uzantılarında (turkiye.gov.tr)
  • UYAP ve benzeri kamu projelerinde• Sanayi Bakanlığı ve Kosgeb projelerinde
  • EKAP (Elektronik Kamu Alımları Platformu) süreçlerinde
  • E-Fatura uygulamalarında
  • MERSİS Projesi kapsamında
  • Gümrük ve Dış Ticaret işlemlerinde
  • Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Sisteminde
  • Çalışan hizmet sözleşmelerinde ve diğer tüm sözleşmelerde
  • Banka talimatlarının gönderilmesinde
  • Genel Kurul,Ortaklar Kurulu ve Yönetim Kurulu kararlarının imzalanmasında
  • Bayi ağı, B2B iletişiminde ve sipariş sürecinde
  • Elektronik arşivin e-imzalanmasında
  • Islak imza gerektiren EBYS dahil tüm uygulamalarda
  • Üretilen ve imzalanması gereken her türlü evrakta
  • Özel uygulamalar ile kullanım alanları genişletilebilir.

KEP Nedir?

KEP, elektronik posta yoluyla, yasal olarak geçerli ve teknik olarak güvenli bir şekilde belge ve bilgi paylaşımı gerçekleştirilebilen ve bu işlemlerle ilgili kesin delil sağlayan tek araçtır.

Kayıtlı elektronik posta (KEP), iletilen e-postaların içeriğinin ve zamanın değiştirilemediği, gönderici ve alıcı kimliklerinin belli olduğu, e-posta’nın karşı tarafa iletilip iletilmediğini teyit eden, hukuki geçerliliği olan güvenli bir elektronik posta hizmetidir.

Kayıtlı elektronik posta (KEP), Yönetmelikte “elektronik iletilerin, gönderimi ve teslimatı da dâhil olmak üzere kullanımına ilişkin olarak hukukî delil sağlayan, elektronik postanın nitelikli şekli” olarak tanımlanmaktadır. KEP iletisi de “KEP sistemi içerisinde KEPHS tarafından üretilen KEP delilini içeren ve KEPHS’ nin işlem sertifikası ve zaman damgası ile imzalanmış ileti” olarak ifade edilmektedir.

KEP sistemi, elektronik iletişim platformları aracılığıyla gerçekleşen, gönderildi ve alındı onayları da dâhil olmak üzere KEP iletilerinin tüm süreçlerine ilişkin olarak KEP delili oluşturulması, güvenli bir şekilde kimlik tespiti yapılması, KEP hesabı, KEP rehberi ve arşiv hizmetleri verilmesi gibi işlevlere sahip olan sistemdir. KEP sisteminde, standart e-posta adresleri kullanılmamakta, yetkili KEPHS tarafından, hesap sahibinin resmi belgelere dayanılarak kimlik bilgileri alınarak tahsis edilen/sağlanan kayıtlı e-posta adresleri kullanılmaktadır.

KEP adresi sahibi gerçek veya tüzel kullanıcıların (gönderici veya alıcı), gerçekten o kişi olduklarının adres tahsisi/sağlanması aşamasında tespit edilmesi, hesap sahibinin KEP adresiyle ilgili yükümlülüklerinin ve sorumluluklarının farkında olması ve bunları bir sözleşme ve taahhütnameyi bizzat imzalayarak beyan etmesi büyük önem arz etmektedir.

Veri Bütünlüğü

Bir e-postanın ekleriyle birlikte, e-imza ve zaman damgası kullanılarak, iletildiğini ve içeriğinin başkaları tarafından değiştirilmediğini,

Kimlik Doğrulama

Gönderen ve Alan tarafların kimliğinin tespitini ve geçerliliğini,

İnkar Edilemezlik

Gönderildiğinin veya alındığının, gönderim ve alınma zamanının kesin tespitini,

Delil Sağlama

İletilere ilişkin gönderici, alıcı, iletim zamanı gibi bilgileri saklamayı ve taraflara ulaştırmayı “garanti” altına almaktadır.

KEP Sisteminin Sağladıkları;

KEP kişiler ve kurumlar arasında resmi ve hukuken geçerliliği olan klasik kanallar üzerinden gerçekleştirilen iletişimi elektronik ortama taşıyarak;

  • Gönderi, depolama ve diğer lojistik giderlerinde azalma,
  • Kullanım kolaylığı,
  • Hızlı ve lokasyon bağımsız iletişim imkanı,
  • İş süreçlerinde verimlilik artışı,
  • Takip kolaylığı,
  • Çevrenin korunmasına katkı sağlamaktadır.

KEP KULLANIM ALANLARI

  • Resmi, özel ve ticari her türlü belge ve yazı• Kamu Kurumları arasında ve kurum içi yazışmalar
  • Kurumlar, şirketler ve şahıslar arasında yazışmalar
  • Beyanname
  • Tebligat / Bildirim / Başvuru
  • İhtar / İhbar / Teyit / Dilekçe
  • İştirak Taahhütnamesi• Abonelik / Üyelik
  • Elektronik Fatura
  • Duyuru / Dilekçe / Ödeme Emri
  • Banka Hesap Ekstreleri / K. Kartı Ekstreleri
  • Sipariş / Sipariş Onay
  • Sözleşme / Teklif / Kira Kontratı
  • Sigorta İşlemleri
  • Fatura / Mutabakat / dekont / Makbuz
  • Kredi Başvuruları
  • Bordro / İzin formları
  • İhale Teklifleri/KİK-EKAP İşlemleri
  • Müşteri Bilgilendirme / Mutabakat / İtiraz
  • Telif Hakkı / Çağrı

e-Arşiv Fatura

E-Arşiv Fatura ilk olarak Elektronik Fatura Kayıt Sistemi (EFKS) olarak karşımıza çıkmıştır. EFKS kurum ve kuruluşların düzenledikleri faturalarda bulunan bazı bilgilerin, belirlenen uygulama ve veri standartları çerçevesinde Gelir İdaresi Başkanlığı sistemine aktarılması şartı ile faturalara ait ikinci nüshaların kâğıt olarak saklanması zorunluluğunu ortadan kaldıran; ayrıca alıcılarına verilmek üzere hazırlanan birinci nüsha faturaların da güvenli elektronik imzalı dijital belge şeklinde oluşturulmasına imkân sağlayan pilot bir uygulamadır. Tedarik zinciri içerisindeki tüm firmaların kendi aralarındaki ticari belge akışının (sipariş, fatura, irsaliye, vb.) Uluslararası Standartlar kullanılarak ve şirket-içi uygulamalarla bütünleşerek elektronik ortamdaki değişimidir.

Tasarımı itibariyle bir e-fatura çözümü olmaktan ziyade, elektronik arşivleme çözümü olan sistem içerisinde birinci nüsha faturaların elektronik imzalı pdf dokümanları şeklinde oluşturulmasına da sınırlı bir biçimde izin verilmiştir. Mükelleflerin bir yıl içerisinde e-Fatura Uygulamasına entegre olmaları gerekmektedir.

PARK e-Arşiv Fatura ürünü ile mükellefler e-Arşiv Faturalarını güvenle arşivleyebilmekte ve e-Posta ile müşterilerine ulaştırabilmektedir.

e-Defter

E-defter, şekil hükümlerinden bağımsız olarak Vergi Usul Kanununa ve/veya Türk Ticaret Kanunu’na göre tutulması zorunlu olan defterlerde yer alması gereken bilgileri kapsayan elektronik kayıtlar bütünü olarak tanımlanır.

Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı ile Gümrük ve Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü tarafından ortak olarak yayımlanan 1 sıra No.lu Elektronik Defter Genel Tebliği ile elektronik defter (e-defter) yürürlüğe girmiş bulunmaktadır.

e-Defter, Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu hükümleri gereğince tutulması zorunlu olan defterlerin bu sitede duyurulan format ve standartlara uygun biçimde elektronik dosya biçiminde hazırlanması, bastırılmaksızın kaydedilmesi, değişmezliğinin, bütünlüğünün ve kaynağının doğruluğunun garanti altına alınması ve ilgililer nezdinde ispat aracı olarak kullanılabilmesine imkan tanımayı hedefleyen hukuki ve teknik düzenlemeler bütünüdür.

Defterlerin elektronik ortamda hazırlanması için xml formatında bir standart olan ve uluslararası kullanıma sahip XBRL (eXtensible Business Reporting Language) Genişletilebilir İşletme Raporlama Dili esas alınmıştır.

Belirtilen standartlara uygun olarak hazırlanan elektronik defterlerin değişmezliğinin, kaynağının ve bütünlüğünün sağlanmasında gerçek kişiler için güvenli elektronik imza veya tüzel kişiler için mali mühür kullanılacaktır. Ayrıca imza veya mühür değerinin Elektronik Defter Uygulaması üzerinden bildirimi suretiyle, söz konusu defterin ilgili tüm taraflar nezdinde ispat aracı olarak kullanılabilmesi sağlanacaktır.

Genel Tebliğ düzenlemelerine göre söz konusu standartlara uygun olarak oluşturulan dosyaların e-defter olarak kabul edilebilmesi için mali mühür ile mühürlenmesi ya da güvenli elektronik imza ile imzalanması ve e-Defter Uygulaması aracılığı ile beratının alınması gerekmektedir.

PARK e-Defter ürünü ile mükellefler e-Defterlerini Gelir İdaresi Başkanlığı’na güvenle ulaştırabilmektedir.

e-Saklama

PARK Entegrasyon e-Saklama hizmeti ile; e-Fatura, e-Defter, KEP iletileri ve tüm elektronik belgeleri, silinme ve değiştirilme riski olmadan kolaylıkla yasal geçerli ve güvenli olarak saklayabilirsiniz.

e-Yedekleme

e-Yedekleme; e-Defter, e-Fatura ve e-Arşiv dosyalarınızın yanı sıra, güvenle saklamak istediğiniz diğer tüm verilerinizin belirlediğiniz aralıklarla yüksek güvenlikli PARK sunucularında yedeklenmesi işlemlerini içeren hizmettir.

Gözümüz Yıldızlarda

Park Entegrasyon, altyapı konusunda en son teknolojik gelişmeleri takip ederek müşterilerine ve iş ortaklarına hızlı, güvenilir ve kesintisiz hizmet sunmaktadır.

  • Kalite
  • Güven

PARK ENTEGRASYON E-DÖNÜŞÜM VE BİLİŞİM HİZMETLERİ ANONİM ŞİRKETİ

ADRES: 5. MENEKŞE SOKAK NO:18 34077 GÖKTÜRK EYÜP / İSTANBUL
Telefon: 0212 322 3 777 / Fax: 0212 322 6 777 E-Posta: info@parkentegrasyon.com.tr

BAŞVURU FORM ÖRNEKLERİ

Başvuru form örneklerini
görmek için tıklayınız.

PARK ENTEGRASYON A.Ş

© 2018 parkentegrasyon.com.tr | Tüm Hakları Saklıdır.

© 2018 parkentegrasyon.com.tr | Tüm Hakları Saklıdır.
Yukarı